Ankara 1 Mayıs kutlamaları: Tandoğan Meydanı'nda dev kortej!
Ankara’da 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü kapsamında sivil toplum kuruluşları ve emekçiler bir araya gelerek taleplerini güçlü bir şekilde dile getirdi.
Ankara’da 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü, sabah saatlerinden itibaren kentin sokaklarına taşan yoğun bir katılımla kutlandı. Atatürk Kültür Merkezi’nden Tandoğan Meydanı’na doğru ilerleyen kortejde, farklı yaş gruplarından vatandaşlar ve çeşitli meslek alanlarından emekçiler bir araya geldi. Yürüyüş boyunca yükselen sloganlar ve taşınan pankartlar, emek, eşitlik ve özgürlük taleplerini görünür kıldı.

Yürüyüşe; Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin, Yenimahalle Belediye Başkanı Fethi Yaşar, Elmadağ Belediye Başkanı Adem Barış Aşkın, Çankaya Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner, milletvekilleri, sivil toplum kuruluşları, CHP Ankara İl Başkanlığı ve ilçe teşkilatları, sendika temsilcileri, öğrenciler, emekliler ve çok sayıda emekçi bir araya geldi.

YÜZLERCE KİŞİ 1 MAYIS İÇİN TANDOĞAN’DA BULUŞTU
Ankara’da yüzlerce kişi, 1 Mayıs kapsamında sabah saatlerinden itibaren sokakları doldurarak emek, eşitlik ve özgürlük taleplerini güçlü bir şekilde dile getirdi. Renkli pankartlar ve sloganlarla ilerleyen kalabalık, kentin ana arterlerinde uzun kortejler oluştururken, farklı kesimlerden katılımcılar ortak talepler etrafında buluştu.
Tandoğan Meydanı’nda toplanan kalabalık, burada yapılan konuşmaları dikkatle dinledi. Emekçilerin çalışma koşulları, ücret adaleti ve sosyal haklar gibi konular ön plana çıkarken, uluslararası gelişmelere de değinildi. Özellikle İsrail-Filistin hattındaki çatışmalara tepki gösteren bazı grupların taşıdığı pankartlar ve sloganlar dikkat çekti.

1 MAYIS’TA RENKLİ YÜRÜYÜŞ
Davul ve zurna eşliğinde süren yürüyüşte emekçiler, hem ülkede yaşanan sorunlara dikkat çekti hem de hak ve taleplerini güçlü sloganlarla dile getirdi. Müziğin ritmiyle ilerleyen kalabalık, coşku ve kararlılığı bir arada yansıtarak meydanlara taşan bir dayanışma tablosu oluşturdu.
![]() |
![]() |

Sendika temsilcileri, 1 Mayıs'a ilişkin yaptıkları açıklamada şunları söyledi:
"Ülkemizi hep birlikte koruyacağız. Yargı, talimatlarla yönetilemez. Gençler ve kadınlar olarak buradayız. Bizi durduramayacaklar. Hakkın ve Coşkun’un akan selini durduramayacaklar. Örgütlenerek asgari ücret dayatmasını yıkacağız. Mücadele edeceğiz, daha fazla örgütleneceğiz. Halkın iradesinin yok sayılmasına izin vermeyeceğiz. Seçme ve seçilme hakkını ve yerel demokrasiyi hep birlikte savunacağız. Amerikan emperyalizmine karşı halkla beraber omuz omuza duracağız. Her yerde işçilerin, kadınların ve gençlerin özgürlük ve eşitlik taleplerinin yanında olacağız. Bu ülkede adalet, eşitlik sağlığa ücretsiz ve kolay ulaşılabilirlik istiyoruz. Yaşasın 1 Mayıs mücadelesi.”



