Aziz Yıldırım’dan şampiyonluk mesajı: “Başarmazsak geleceğin gençlerini kaybederiz”
Fenerbahçe Başkan Adayı Aziz Yıldırım, sarı-lacivertli kulübün 6-7 Haziran’da gerçekleştirilecek Olağanüstü Seçimli Genel Kurulu öncesinde dikkat çeken açıklamalarda bulundu.
Katıldığı televizyon programında konuşan Yıldırım, Fenerbahçe’nin uzun süredir yaşadığı şampiyonluk hasarına dikkat çekerek, “Şampiyon olmadığınız takdirde bütün geleceğin gençlerini kaybedersiniz” dedi.
Fenerbahçe’nin 12 yıldır lig şampiyonluğu yaşayamadığını hatırlatan Yıldırım, başarısızlığın yalnızca sportif sonuçlarla sınırlı kalmadığını söyledi. Özellikle çocuk taraftarların başarılı kulüplere yöneldiğini ifade eden Yıldırım, Fenerbahçe’nin yeniden güçlü bir yapı kurmak zorunda olduğunu vurguladı.
“FENERBAHÇE TARAFTAR KAYBEDİYOR”
Başarısızlığın en büyük etkisinin taraftar kaybı olduğunu söyleyen Yıldırım, günümüz futbol ortamında çocukların ailelerinden bağımsız biçimde başarılı kulüplere yöneldiğini belirtti. Bu durumun uzun vadede kulüpler için ciddi bir tehdit oluşturduğunu ifade eden Yıldırım, güçlü liderlik ve doğru yönetim anlayışıyla bu süreci tersine çevirmek istediklerini dile getirdi.
Yıldırım açıklamasında, “Hem lider, hem akıl, hem iyi bir yönetimle Fenerbahçe’deki bu başarısızlığı önlemek istiyoruz” ifadelerini kullandı. Yönetim kurulunda yer alan isimlerin iş hayatında başarılı insanlar olduğunu vurgulayan Yıldırım, kulübün geleceğinde bu ekipten yeni başkanlar ve yöneticiler çıkacağını söyledi.
“MOURINHO’DAN FAYDALANAMADIK”
Portekizli teknik direktör Jose Mourinho hakkında da konuşan Yıldırım, dünyadaki en önemli teknik adamlardan biriyle doğru şekilde çalışılamadığını savundu. Mourinho’nun yalnızca saha içine odaklanması gerektiğini belirten Yıldırım, teknik adamın kulüp içi tartışmaların içine çekildiğini söyledi.
Basketbolda kulübe büyük başarılar kazandıran Zeljko Obradovic örneğini veren Yıldırım, Mourinho için de benzer bir yaklaşım uygulanması gerektiğini ifade etti. Mourinho’nun yeniden Real Madrid ile anıldığını belirten Yıldırım, “Dünyadaki 3-5 teknik direktörden biri ama faydalanamadık” dedi.
“ŞAMPİYONLUĞA OYNAYACAĞIZ DEMİYORUM, ŞAMPİYON OLACAĞIZ”
Genel kurul öncesinde kongre üyelerine sandığa gitme çağrısı yapan Yıldırım, göreve gelmeleri halinde hedeflerinin yalnızca yarışmacı bir takım kurmak olmayacağını söyledi. Geçmiş dönemde yapılan doğru hamleleri yeniden uygulayacaklarını ifade eden Yıldırım, geçmişte yapılan hataların da düzeltileceğini belirtti.
Açıklamasında oldukça iddialı ifadeler kullanan Yıldırım, “Şampiyonluğa oynayacağız demiyorum. Şampiyon olacağız” diyerek camiaya net mesaj verdi. Türkiye’nin güçlü bir Fenerbahçe’ye ihtiyaç duyduğunu savunan Yıldırım, özellikle futbol şubesinde radikal bir yeniden yapılanma planladıklarını söyledi.
“ŞAMPİYONLAR LİGİ’NE KALACAĞIZ”
Yeni sezonun UEFA Şampiyonlar Ligi elemeleriyle başlayacak olması hakkında da değerlendirmelerde bulunan Yıldırım, kadronun eleme sürecine hazır şekilde kurulacağını belirtti. Yabancı oyuncu grubunun korunacağını söyleyen Yıldırım, transferlerin kısa sürede tamamlanması halinde takımın ilk eleme turuna hazır çıkacağını ifade etti.
Oyuncularla yapılacak toplantılarda hedefin net biçimde ortaya konacağını belirten Yıldırım, “Bizim hedefimiz Şampiyonlar Ligi’ne kalmak, sonra da şampiyonluğa gitmek” dedi. Kulüpte temel problemin futbol olduğunu söyleyen Yıldırım, amatör branşlarda ciddi bir sorun yaşanmadığını ifade etti.
“İSTEDİĞİMİZ HER OYUNCUYU ALIRIZ”
Hayalindeki takım modelini de anlatan Yıldırım, mücadele eden, tempolu oynayan ve fizik gücü yüksek bir takım kurmak istediğini söyledi. İngiltere’de oynanan futbolu örnek gösteren Yıldırım, Türk futbolunun Avrupa’nın gerisinde kaldığını savundu.
Sistemin değişmesi gerektiğini belirten Yıldırım, oyuncuların doğru şekilde motive edilmesi halinde Fenerbahçe’nin yeniden Avrupa seviyesinde bir takım olabileceğini ifade etti. Transfer konusunda da iddialı konuşan Yıldırım, “İstediğimiz her oyuncuyu alırız” sözleriyle dikkat çekti.