Ankara belediyelerinde kar mesaisi! Hazırlıklar tamam
Ankara’da etkili olan kar yağışıyla birlikte Pursaklar ve Etimesgut belediyeleri, ulaşımda aksamaların önüne geçmek ve günlük yaşamın olumsuz etkilenmemesi için tüm ekiplerini sahaya çıkardı.
İlçelerin ana arterleri başta olmak üzere sokaklar, okul çevreleri, hastaneler ve kritik güzergâhlarda kar küreme ve tuzlama çalışmaları aralıksız sürdürülüyor.
PURSAKLAR’DA MERKEZ–KIRSAL AYRIMI YAPILMADAN MÜDAHALE
Pursaklar Belediyesi, ilçe genelinde yoğun bir karla mücadele programı yürütüyor. Ana arterler, mahalle araları, kamu binaları ve eğitim kurumlarının çevresinde kar küreme ve buzlanmaya karşı önleyici çalışmalar titizlikle gerçekleştiriliyor.

Pursaklar Belediye Başkanı Ertuğrul Çetin, ekiplerin 7 gün 24 saat esasına göre görev yaptığını belirterek, vatandaşların güvenliğinin öncelikleri olduğunu vurguladı. Çetin, zorunlu olmadıkça özel araçlarla trafiğe çıkılmaması çağrısında bulunarak, olası olumsuzluklarda belediye ile iletişime geçilmesini istedi.
ETİMESGUT’TA KAR YAĞIŞI ÖNCESİ KAPSAMLI HAZIRLIK
Etimesgut Belediyesi ise Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nden alınan veriler doğrultusunda, kar yağışı öncesinde ilçe genelinde hazırlıklarını tamamladı. Fen İşleri Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen çalışmalarda, kar ve buzlanma riskinin yüksek olduğu bölgeler önceden belirlenerek kapsamlı bir karla mücadele planı oluşturuldu.
İlçenin farklı noktalarına konumlandırılan karla mücadele karavanları ve 7 acil müdahale noktası, ekiplerin sahaya en kısa sürede ulaşmasını amaçlıyor. Etimesgut Merkez, Elvankent, Eryaman ve Bağlıca başta olmak üzere ana arterler ve yoğun kullanılan güzergâhlar öncelikli alanlar arasında yer aldı.
200’DEN FAZLA PERSONEL GÖREVDE
Etimesgut Belediyesi envanterinde yer alan 20 kepçe ve iş makinesi, 25 kar küreme ve tuzlama kamyonu ile 25 açık araç, karla mücadele çalışmalarında aktif olarak kullanılıyor. İlçe genelinde 200’ü aşkın personel, ulaşımın kesintisiz sürmesi için 7/24 sahada görev yapıyor.

Fen İşleri Müdürü Fikret Gözüoğlu, ekiplerin kış şartlarına karşı teyakkuz halinde olduğunu belirterek, vatandaşların ihtiyaç halinde belediyenin ilgili birimleriyle iletişime geçebileceğini ifade etti.
Her iki belediye de, kar yağışının etkisini sürdürmesi halinde çalışmaların aralıksız devam edeceğini ve özellikle hastane yolları, okul çevreleri ve toplu taşıma güzergâhlarının öncelikli olarak açık tutulacağını bildirdi.