Bakan Tekin: “Çocuklarımız erken yaşta yükseköğretime yönelmeli”
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, bilgiye erişimin kolaylaştığı bu dönemde öğrencilerin erken yaşta yükseköğretime yönelmesinin önemine dikkat çekti; zorunlu eğitim ve ara tatilin değerlendirildiğini söyledi.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, bilgiye erişimin oldukça kolaylaştığı günümüzde öğrencilerin daha erken yaşlarda yükseköğretime yönelmesinin önemine dikkat çekti. Tekin, zorunlu eğitim süresi ve ara tatil uygulamalarıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu.
ZORUNLU EĞİTİM TARTIŞMALARINA YANIT
TBMM’de düzenlenen AK Parti Grup Toplantısı öncesinde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bakan Tekin, 12 yıllık zorunlu eğitimle ilgili kamuoyunda gündeme gelen tartışmalara ilişkin konuştu.

Bilgiye erişimin günümüzde çok daha kolay hale geldiğini vurgulayan Tekin, bu durumun eğitim politikalarında farklı değerlendirmeleri beraberinde getirdiğini belirtti. Tekin, “Bilgiye çok kolay erişilebilir olduğu bu dönemde çocuklarımızın erken yaşlarda yükseköğretime devam edebilmesi lazım. Ancak bizim derdimiz zorunlu eğitimin yaşını daha erken dönemlere çekmek değil. Kamuoyundaki tartışmaları takip ediyor ve değerlendiriyoruz” ifadelerini kullandı.
ARA TATİLLER DEĞERLENDİRİLİYOR
Ara tatil uygulamasına ilişkin soruları da yanıtlayan Tekin, eğitim sisteminde atılan her adımın Bakanlık bünyesindeki izleme ve değerlendirme birimleri tarafından yakından takip edildiğini söyledi.

Ara tatilin yalnızca tatil olarak değerlendirilmemesi gerektiğini ifade eden Tekin, yapılan çalışmaların pedagojik ve eğitimsel sonuçlarının incelendiğini belirterek, “Attığımız her adımı Bakanlık içerisindeki izleme ve değerlendirme daire başkanlıkları üzerinden takip ediyoruz. Yapılan çalışmanın arzu ettiğimiz pedagojik ve pozitif sonuçları doğurup doğurmadığına bakıyoruz. Ara tatiller de bu kapsamda değerlendiriliyor” dedi.
ÖĞRETMEN SEMİNERLERİ ONLİNE YAPILACAK
Bakan Tekin ayrıca ara tatil döneminde öğretmenlerin gerçekleştireceği mesleki çalışmalar hakkında da bilgi verdi. Buna göre öğretmenlerin seminer programları bu tatilde okula gitmeden çevrim içi olarak yapılacak.