Ankara’nın kalbinde Kızılay’da kirlilik görüntüleri tepki çekiyor
Ankara’nın yoğun yaya trafiğine sahip bölgelerinde biriken çöp ve ambalaj atıkları, kent estetiğini olumsuz etkilerken vatandaşların tepkisini de beraberinde getirdi.
Başkent Ankara’da özellikle merkezi bölgelerde zaman zaman ortaya çıkan çevre kirliliği görüntüleri, vatandaşların tepkisini çekmeye devam ediyor. Kızılay başta olmak üzere Çankaya ve çevresindeki yoğun yaya geçiş noktalarında biriken çöp ve ambalaj atıkları hem çevre sağlığını hem de şehir estetiğini olumsuz etkiliyor.
Gün içerisinde binlerce kişinin kullandığı üst geçitler, durak çevreleri ve büfe alanlarında oluşan çöp yığınları, temizliğin yetersiz olduğu yönündeki eleştirileri beraberinde getiriyor. Plastik şişeler, yiyecek ambalajları ve çeşitli atıkların uzun süre toplanmadan birikmesi dikkat çekiyor.

Bir vatandaş, duruma ilişkin, “Her gün bu bölgeleri kullanıyoruz. Bu kadar yoğun bir noktada çöplerin birikmesi doğru değil. Daha düzenli temizlik yapılmalı.” dedi.

FARKLI NOKTALARDA AYNI MANZARA
Öte yandan bu çevre kirliliğinin yalnızca Kızılay bölgesiyle sınırlı olmadığı, Ankara’nın farklı noktalarında da benzer görüntülerin zaman zaman ortaya çıktığı görülüyor. Oluşan bu durum, çevre temizliği konusunda hem bireysel duyarlılığın hem de toplumsal bilinç düzeyinin önemini bir kez daha gündeme getirirken, uzmanlar ve vatandaşlar sorumluluğun büyük ölçüde bireylerde olduğuna dikkat çekiyor.
YETKİLİLERE ÇAĞRI
Vatandaşlar, özellikle merkezi noktalarda çevre temizliğinin daha düzenli hale getirilmesini isterken, bu tür görüntülerin hem şehir imajına hem de günlük yaşam kalitesine zarar verdiğini vurguluyor.