Beypazarı'nda bu akşam Fişek Bayramı heyecanı!
Beypazarı Belediye Başkanı Özer Kasap, üç ayların müjdecisi Regaip Kandili’nin, Türkiye Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’nde yer alan Beypazarı Fişek Bayramı ile ilçede manevi bir atmosferde idrak edileceğini belirtti.
Beypazarı Belediye Başkanı Özer Kasap, Regaip Kandili dolayısıyla yaptığı açıklamada, asırlardır sürdürülen Beypazarı Fişek Bayramı geleneğinin bu mübarek gecede ilçenin semalarını ışıkla buluşturacağını ifade etti.
Kasap, üç ayların başlangıcını müjdeleyen Regaip Kandili’nin, Beypazarı’nda her yıl büyük bir coşku ve manevi heyecanla karşılandığını belirterek, Fişek Bayramı’nın birlik, beraberlik ve bereket duygularını pekiştiren önemli bir kültürel miras olduğunu vurguladı.
Beypazarı Fişek Bayramı’nın yalnızca bir görsel şölen değil, aynı zamanda kuşaktan kuşağa aktarılan güçlü bir toplumsal hafıza olduğunu dile getiren Kasap, bu geleneğin ilçenin kültürel kimliğinin ayrılmaz bir parçası haline geldiğini kaydetti.
“SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASIMIZIN ÖNEMLİ BİR PARÇASI”

Fişek Bayramı’nın Türkiye Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’nde yer aldığına dikkati çeken Kasap, geçmişten bugüne taşınan bu kadim geleneğin, Beypazarı’nın kültürel zenginliğini yansıtan en önemli değerlerden biri olduğunu ifade etti.
Kasap, açıklamasında, " Nesilden nesle süregelen, birlik ve bereketin simgesi Beypazarı Fişek Bayramı, bu mübarek gecenin manevi atmosferiyle anlam kazanıyor.” değerlendirmesinde bulundu.
“HUZUR VE HAYIRLARA VESİLE OLMASINI DİLİYORUM”

Regaip Kandili’nin tüm İslam alemine hayırlar getirmesini temenni eden Kasap, bu mübarek gecenin Beypazarı’na, ülkeye ve tüm hemşehrilere huzur, sağlık ve bereket getirmesi dileğinde bulundu.
Kasap, Beypazarı’nın manevi değerleriyle ve köklü gelenekleriyle yaşatılmaya devam edeceğini sözlerine ekledi.