Öz Orman-İş’ten medya emekçilerine vefa: Hatıra ormanında fidanlar toprakla buluştu
Öz Orman-İş Sendikası’ndan anlamlı vefa! Medya Emekçileri Hatıra Ormanı fidan dikim töreninde basın ve orman işçilerinin kader ortaklığı vurgulandı. Detaylar haberimizde.
Öz Orman-İş Sendikası, yıllardır orman işçilerinin sesi olan medya emekçileri adına anlamlı bir etkinliğe imza attı. “Medya Emekçileri Hatıra Ormanı” kapsamında düzenlenen fidan dikim töreninde, basın mensupları ile orman işçilerinin ortak mücadele ruhuna dikkat çekildi.

Programa; Öz Orman-İş Sendikası Genel Başkanı Settar Aslan, T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Başkan Yardımcısı İlhami Giray Şahin, Orman Genel Müdür Yardımcısı Kenan Akduman, Ankara Orman İşletme Müdürü Mustafa Gökhan Us, Ankara Orman Genel Müdürü Esat Şimşek ve çok sayıda basın mensubu katıldı.

Öz Orman-İş Sendikası Genel Başkanı Settar Aslan
“BUGÜN SADECE FİDAN DEĞİL DAYANIŞMA DİKİYORUZ”
Törende konuşma yapan Öz Orman-İş Sendikası Genel Başkanı Settar Aslan, oluşturulan hatıra ormanının yalnızca fidan dikiminden ibaret olmadığını söyleyerek, “Bugün burada yalnızca bir fidan dikimi gerçekleştirmiyoruz. Bugün burada emeğe, fedakârlığa, vefaya ve birlikte verilen mücadeleye kök salıyoruz. Çünkü bizler çok iyi biliyoruz ki; orman yangınlarında alevlerin içine giren orman işçisiyle, depremde enkaz başında sabahlayan muhabir, sel felaketinde can pahasına yayın yapan kameraman arasında görünmeyen ama çok güçlü bir kader ortaklığı vardır. Biz sahada mücadele verirken, basın mensupları milletin gerçeği görmesi için mücadele verdi. Biz dumanın içinde kaldık. Onlar o dumanın içinden hakikati taşıdı. İşte bugün burada o yol arkadaşlığının bir nişanesi olarak bir hatıra ormanı oluşturuyoruz” ifadelerini kullandı.
![]() |
![]() |
“SİZLER SAHADAKİ EMEĞİ GÖRÜNÜR KILDINIZ”
Medya kuruluşlarının yıllardır verilen emek mücadelesinde önemli bir rol üstlendiğini belirten Aslan, şöyle konuştu:
“Orman işçilerimizin yıllardır verdiği mücadelede sizlerin katkısını hiçbir zaman unutmadık. Kadro süreçlerinde sesimiz oldunuz. Yangınlarda kaybettiğimiz kardeşlerimizin acısını ekranlara taşıdınız. Sahadaki emeği görünür kıldınız. Bazen bir haberiniz, yıllardır duyulmayan bir çığlığı duyurdu. Bazen bir canlı yayınınız, milyonların dikkatini bir felakete çevirdi. Onun için bugün burada her medya kuruluşu adına hazırladığımız tabelalar bizim için sadece bir isim değil; bir emeğin, bir dayanışmanın sembolüdür. Bu topraklarda her basın kuruluşunun bir ağacı olsun. Her medya emekçisinin bu ülkede nefes veren bir izi bulunsun.”

“BİR İZMARİT BİR ORMANI YOK EDEBİLİR”
Yaz ayları öncesi artan yangın riskine dikkat çeken Aslan, vatandaşlara şu uyarılarda bulundu:
“Önümüzde çok sıcak bir yaz dönemi var. Bu yıl yağışların fazla olması nedeniyle orman altı örtüsünde ciddi bir yoğunluk oluştu. Kuruyan otlar ve çalılar maalesef yangın riskini büyütüyor. Orman sadece ağaç değildir. Orman; nefesimizdir, geleceğimizdir, vatanımızdır. Lütfen ormanlık alanlarda çok dikkatli olalım. Bir izmarit, bir cam parçası, kontrolsüz bırakılan küçücük bir ateş… Binlerce hektarı, binlerce canlının yaşam alanını yok edebilir. Diliyorum ki bugün diktiğimiz her fidan; birliğimizin, dayanışmamızın ve vefamızın sembolü olarak büyüsün.”
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Başkan Yardımcısı İlhami Giray Şahin
“YEŞİL VATAN BÜYÜK FEDAKÂRLIKLA KORUNUYOR”
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Başkan Yardımcısı İlhami Giray Şahin, yeşil vatanın büyük bir fedakârlıkla korunduğunu belirterek, sözlerini şu şekilde devam ettirdi:
“Orman sadece ağaç değildir; orman hayatın ta kendisidir, nefestir, vatandır ve gelecektir. Bu yeşil vatan büyük bir fedakârlıkla korunmaktadır. Yazın kavurucu sıcağında, gecenin karanlığında, ulaşılması zor dağlarda ve ormanın en derin noktalarında canı pahasına görev yapan orman kahramanları ile alevlerin içinde mücadele eden orman işçilerimize bugün özellikle selam, saygı ve hürmetlerimi sunuyorum. Onlara bir alkış istiyorum. Onlar yalnızca yangın söndürmüyor; milletimizin geleceğini koruyor, çocuklarımızın nefesini savunuyor ve ülkenin yarınlarına sahip çıkıyorlar.”
“KRİZ ANLARINDA DOĞRU BİLGİ YÖNETİMİ ÖNEMLİ”
Kriz anlarında doğru bilginin yönetilmesinin hayati önem taşıdığına vurgu yapan Şahin, “Kriz anları yalnızca fiziksel müdahalenin değil, aynı zamanda doğru bilgi yönetiminin, hızlı koordinasyonun ve güçlü kamu iletişiminin hayati önem taşıdığı süreçlerdir. Bu dönemlerde doğru bilginin zamanında paylaşılması; toplumdaki paniğin önlenmesi, dezenformasyonun engellenmesi ve vatandaşların sağlıklı şekilde bilinçlendirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu süreçlerde iletişim, sahadaki müdahale kadar stratejik bir unsurdur. Bu noktada siz değerli medya kuruluşlarının ve basın emekçilerinin üstlendiği sorumluluk son derece kıymetli ve takdire şayandır. Bölgelerinde kameramanlarıyla, muhabirleriyle ve gazetecileriyle birlikte görev yapan basın çalışanları, çoğu zaman çok zor şartlar altında milletimizi bilgilendirmek için büyük bir özveri göstermektedir. Özellikle orman yangınları gibi hassas süreçlerde yapılan bilinçlendirici yayınlar, vatandaşlarımızın dikkatini artırmaktadır” dedi.

Orman Genel Müdür Yardımcısı Kenan Akduman
“GELECEĞİN TEMELİ FİDAN DİKMEKTEN GEÇİYOR”
Orman Genel Müdür Yardımcısı Kenan Akduman da orman varlığının artırılmasına yönelik çalışmalara ilişkin şunları söyledi:
“Geleceği inşa etmek istiyorsanız fidan dikmeli ve yetiştirmelisiniz. Bu anlayış, kültürümüzde de köklü bir yere sahiptir. Devletimiz ve toplumumuz bu konuda ortak bir tavır geliştirmiş ve süreklilik sağlayan bir bilinç oluşmuştur. Biz de bu anlayışla ülkemizin orman varlığının artırılması yönünde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şu anda ülkemizin orman varlığı yüzde 30 seviyesine ulaşmış durumdadır. Bu hassasiyetin bir sonucu olarak Orman Genel Müdürlüğümüz, ağaçlandırma çalışmalarında Avrupa’da birinci, dünyada ise üçüncü sırada yer almaktadır. Bu tespitler, uluslararası bağımsız kuruluşların beş yılda bir yaptığı raporlamalara dayanmaktadır."


