Nevzat Ceylan: "Başkent hak ettiği yerde değil"
Özellikle Nallıhan Kuş Cenneti başta olmak üzere çok sayıda doğal alanın koruma altına alınmasını sağlayan Nevzat Ceylan, Türkiye’de avcılığın fotoğraf temelli yapılmasını teşvik eden “foto safari” organizasyonlarını başlatan isimlerden biri oldu.
Görev yaptığı dönemde Türkiye’de milli park ve koruma statüsündeki alanların sayısının önemli ölçüde artırılmasına öncülük eden Ceylan, doğa koruma politikalarında birçok ilke imza attı.
Orman Bakanlığı Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü görevi sırasında özellikle başkentin coğrafi ve tarihsel geçmişi hakkında önemli çalışmalara imza atan Nevzat Ceylan, Nallıhan Kuş Cenneti başta olmak üzere başkentin doğal değerlerini yaptığı çalışmalarla gündemde tutmaya çalışıyor.
Doğa koruma alanındaki çalışmalarını ve tecrübelerini 716 sayfalık “Doğada Ceylan İzi” adlı eserinde toplayan Ceylan, çevre politikalarına yönelik uzun yıllara dayanan birikimini panel ve konferanslarla Ankaralılara aktarıyor.
AHİ CUMHURİYETİ’NDEN BAŞKENT VİZYONUNA
Nevzat Ceylan’ın dikkat çeken çalışmalarından biri de 1290-1362 yılları arasında, yaklaşık 70 yıl boyunca Ankara’da hüküm sürdüğü belirtilen “Ankara Ahi Cumhuriyeti” üzerine yaptığı araştırmalar oldu.
Emin Antik Sanat Merkezi'ndeki etkinlikte konuşan Nevzat Ceylan, hazırlanan “Ankara Ahi Cumhuriyeti’nden Türkiye Cumhuriyeti’ne 100. Yılda Başkent Ankara” kitabının içeriğinde bulunan önemli bölümleri katılımcılarla paylaştı.
Ankara’nın tarihsel sürecini farklı bir perspektifle anlatan Ceylan, "Ankara’nın geçmişten bugüne gelişimini 67 ayrı başlık altında anlattım. Ankara ekonomik, kültürel ve turizm alanlarında hak ettiği noktada değil. Savunma sanayisinin merkezi durumundaki Ankara’da düzenlenmesi gereken fuarlar bile İstanbul’da yapılıyor.
Başkentte uzun yıllardır milli maç oynanmadı. Spor altyapısında eksiklikler var. Başkent, tarihini ve kültürel değerlerini daha güçlü şekilde öne çıkarmalı. Ankara’nın tarihi kimliğinin korunması ve kentlilik bilincinin geliştirilmesi amacıyla, yaş ortalaması 80’in üzerindeki Ankara kanaat önderlerinin anılarını 'Bir Zamanlar Ankara' adlı çalışmamla kitaplaştırdım." şeklinde konuştu.
BAŞKENT ANKARA MECLİSİNİ KURDU
Ankara Milletvekili olarak TBMM’de 25, 26 ve 27. dönemlerde görev yapan Nevzat Ceylan, parlamento sürecinde çevre, şehircilik ve kültürel miras alanlarında aktif çalışmalar yürüttü. TBMM Küresel İklim Değişikliği Araştırma Komisyonu, Hayvan Hakları Araştırma Komisyonu, Müsilaj Araştırma Komisyonu ve Yurtdışına Kaçırılan Kültür Varlıkları Araştırma Komisyonu Başkanvekilliği görevlerinde bulunan Ceylan; Ankara’daki hemşehri dernekleri federasyonları, sivil toplum kuruluşları ve kanaat önderlerini bir araya getirerek 2013 yılında Başkent Ankara Meclisini kurdu.
Başkent Ankara Meclisi koordinasyonunda; Ankara Ticaret Odası, Ankara Sanayi Odası, Ankara Ticaret Borsası, Ankara Esnaf ve Sanatkârlar Odası, Ankara Kent Konseyi ve Ankara Kulübü temsilcilerinden oluşan “Başkent Ankara Lobisi”ni kuran Nevzat Ceylan, "Başkentin hak ettiği noktada olması için yoğun çalışmaya devam edeceğiz." dedi.