CHP Ankara Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı Taşcıer’den gündeme dair sert eleştiriler
CHP Ankara Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı Gamze Taşcıer, Temmuz ayını emek ve çalışma hayatı açısından değerlendireceği basın toplantısında, işçilerin, memurların ve emeklilerin ekonomik sorunlarını gündeme taşıyarak hükümetin politikalarını eleştirdi.
Ankara Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı Gamze Taşcıer, parti genel merkezinde düzenlenen basın toplantısında Temmuz ayını emek ve çalışma hayatı açısından değerlendirdi. Taşcıer, işçilerin, memurların ve emeklilerin yaşadığı ekonomik sorunlara dikkat çekerek hükümetin ekonomi politikalarını eleştirdi.
“TOPLUMSAL SÖZLEŞME BOZULDU”

Taşcıer, 600 bin kamu işçisini ilgilendiren Kamu Çerçeve Protokolü’nde işçilere yeterli ücret artışı sağlanmadığını belirterek hükümetin “işçiyi enflasyona ezdirmedik” söylemini eleştirdi.
Taşçıer, "600 bin kamu işçisini ilgilendiren Kamu Çerçeve Protokolü ile emekçilere reva görülen ücret artışları yetersiz kalmıştır. Tek adam rejiminin “işçiyi, emekçiyi enflasyona ezdirmedik” masalı, 50 liralık günlük yevmiye artışıyla ifşa olmuştur. Bugün en ucuz lokantada bir kase mercimek çorbası 150 lirayken, tek adamın verdiği günlük 50 liralık yevmiye ile bir kamu işçisi yalnızca 4 kaşık çorba içebilir." ifadelerini kullandı.
KAMU İŞÇİLERİ VE MEMURLARIN DURUMU
Taşçıer, "Memurlar ve memur emeklileri de Kamu Çerçeve Protokolü’nde kendi gelecekleri adına kaygı duymaktadır. 4 milyon memur ve 2 buçuk milyon memur emeklisini yakından ilgilendiren 8. Dönem Toplu Sözleşme süreci, teamüllerin dışında başlatılmıştır. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, memurların içinde bulunduğu koşulları örtmeye yönelik bahanelerle dolu açıklamalarını görüyoruz. Erdoğan, 2002’den günümüze memur maaşlarının reel olarak yüzde 264 artış sağladığını iddia ederek övünüyor ve kamu çalışanlarını enflasyona ezdirmemeyi asli vazifeleri olarak niteliyor. O halde Erdoğan’a şunu hatırlatmak isteriz: Bugün memurların konut alma, birikim yapma ya da en temel ihtiyaçlarını karşılama olanağı yoktur. 2002’de maaşı 392 lira olan bir memur, ayda 16 çeyrek altın alabiliyordu. Bugün ise 50 bin 503 lira alan aynı memur, sadece 7 çeyrek altın alabiliyor. Yani Mehmet Şimşek’in ekonomi programı, her ay memurun cebinden 9 çeyrek altını almaktadır." dedi
“EKONOMİK PROGRAM EMEKÇİNİN ÜZERİNE ENKAZ GİBİ ÇÖKTÜ”
Taşçıer, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in ekonomi programını eleştirerek, "Kaşıkla verip kepçeyle alan Şimşek politikalarının aksine, bugün adil bir yaşamın, güvenceli bir geleceğin ve insanca bir çalışma düzeninin özlemini çeken milyonlarca memur, artık soyut vaatler değil, somut adımlar beklemektedir. Mehmet Şimşek’in ekonomi programı, işçinin ve emekçinin üzerine bir enkaz gibi çökmüştür." dedi.