Bakanlık önünde "sefalet" isyanı: BES’ten emeklilik ve ücret çıkışı!

Büro Emekçileri Sendikası (BES), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı önünde eylem yaptı. Genel Başkan Avanaş, yaptığı açıklamada, "Seyyanen zam emekliliğe yansıtılsın, kayıt dışılığa son verilsin." dedi.

Bakanlık önünde "sefalet" isyanı: BES’ten emeklilik ve ücret çıkışı!

Büro Emekçileri Sendikası (BES), kamu emekçilerinin kronikleşen ekonomik sorunlarını ve sosyal güvenlik sistemindeki tıkanıklığı protesto etmek amacıyla Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı önünde dev bir basın açıklaması gerçekleştirdi. Büro Emekçileri Sendikası Bakanlık eylemi sırasında hükümetin ekonomi politikalarına sert eleştiriler yönelten sendika yönetimi; ek ödemelerin emekliliğe yansıtılmamasını "yasal kayıt dışılık" olarak nitelendirdi. 3600 ek gösterge sözünün tutulmadığını hatırlatan BES, kamu emekçilerinin sefalet sınırında yaşam mücadelesi verdiğini vurguladı.

Başkent'te Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı önü, kamu çalışanlarının hak arama mücadelesine sahne oldu. BES Genel Başkanı Özer Avanaş liderliğinde bir araya gelen grup, dövizler ve sloganlar eşliğinde seslerini yetkililere duyurmaya çalıştı.

"YASAL KAYIT DIŞILIK KAMU SİSTEMİNİ ÇÖKERTİYOR"

Törende konuşan Genel Başkan Özer Avanaş, memur maaşlarının büyük bir kısmını oluşturan ek ödemelerin prime esas kazanca dahil edilmemesinin gelecekte büyük bir emekli yoksulluğuna yol açacağını belirtti. Avanaş, “Bu ülkede kazancını vergi cennetlerine kaçıranlar korunurken, kamu emekçileri ağır vergi yükü ve yüksek enflasyon altında ezilmektedir. Seyyanen zammın emekliliğe yansıtılması yönündeki sözler tutulmamıştır” diyerek hükümete tepki gösterdi. Sendika verilerine göre, 2003'te asgari ücretin üzerinde olan emekli maaşları, bugün asgari ücretin yüzde 22 altına gerilemiş durumda.

SGK’DA "ŞİRKET MANTIĞI" TARTIŞMASI

BES 1 No’lu Şube Başkanı Ercan Erdoğan ise 2006'daki yapılandırma sonrası Sosyal Güvenlik Kurumu'nun toplumsal yarardan uzaklaşarak "şirket" gibi yönetildiğini savundu. Kurum bütçesinin özel sağlık sektörüne aktarıldığını iddia eden Erdoğan, 2026 yılı itibarıyla aktif-pasif sigortalı dengesinin bozulduğunu, 26,3 milyon aktif sigortalıya karşılık 17 milyon emekli ve hak sahibinin bulunduğunu açıkladı. 5510 sayılı yasa sonrası işe başlayan 2,5 milyon memurun ise daha büyük hak kayıplarıyla karşı karşıya olduğu hatırlatıldı.

BES’in Acil çözüm bekleyen talepleri basın açıklamasının sonunda sendika, çözüm için şu 5 temel maddeyi sıraladı:

  • Seyyanen zam dahil tüm ödemelerin emekliliğe yansıtılması.
  • 3600 ek göstergenin ayrım yapılmaksızın tüm kamu çalışanlarına uygulanması.
  • İŞKUR ve SGK emekçilerinin gasbedilen haklarının iadesi.
  • En düşük emekli aylığının, en düşük memur maaşı seviyesine çekilmesi.
  • Tüm ek ödemelerin prime esas kazanca dahil edilerek "kayıt dışılığın" bitirilmesi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı zam Emekli