ASO Başkanı Ardıç: “Türkiye, Avrasya’nın Brezilya’sı değil Güney Kore’si olmalı”

Ankara Sanayi Odası Başkanı Seyit Ardıç, enflasyonla mücadelenin reel sektörü zayıflatmadan sürdürülmesi gerektiğini belirterek, yüksek teknoloji ve üretim odaklı dönüşüm çağrısı yaptı.

Ankara Sanayi Odası Meslek Komiteleri Ortak Toplantısı’nda konuşan ASO Başkanı Seyit Ardıç, küresel savaşlar, enerji krizleri ve lojistik sorunların sanayi üzerindeki baskıyı artırdığını söyledi.

Enflasyonla mücadeleyi desteklediklerini ifade eden Ardıç, “Bu mücadelenin üretim, yatırım, istihdam ve ihracat kapasitesini zayıflatmadan yürütülmesi için ekonomi programının reel sektör ayağı güçlü şekilde desteklenmeli.” dedi.

Yapay zekanın ve dijital dönüşümün üretim süreçlerini kökten değiştirdiğini vurgulayan Ardıç, Türkiye’nin teknoloji üretiminde daha güçlü bir konuma gelmesi gerektiğini belirterek, “Türkiye, Avrasya’nın Brezilya’sı değil, Güney Kore’si olmak zorundadır.” ifadelerini kullandı.

Ankara’nın savunma sanayisindeki gücüne de dikkat çeken Ardıç, kentin 18,5 milyar dolarlık ihracatının yaklaşık üçte birinin savunma sektöründen geldiğini söyledi.