Ankara’ya gelen Kolombiyalı Orkestra Şefi Paola Avila’dan Türkiye’ye övgü
Kolombiyalı orkestra şefi Paola Avila, Ankara’da düzenlenen “Türkiye-Kolombiya Diplomatik İlişkileri ve Barışı Kutlama Konseri” için geldiği Türkiye’de gördüğü misafirperverlikten ve Türk mutfağından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Avila, “Hayatımda yediğim en iyi kebabı burada tattım” dedi. Kolombiya’nın Ankara Büyükelçiliği tarafından organize edilen konser kapsamında başkente gelen Avila, etkinlik öncesinde yaptığı açıklamada Türk halkı tarafından çok sıcak karşılandığını belirtti. İlk kez Türkiye’yi ziyaret ettiğini söyleyen Avila, Türk çayının ikram edilmesinden kebap deneyimine kadar birçok kültürel ayrıntının kendisini çok etkilediğini ifade etti.
ORKESTRA YÖNETMEK EŞSİZ BİR DENEYİM
Türk müziğine hayranlığını dile getiren Kolombiyalı sanatçı, müziğe çocuk yaşta piyano ve viyola ile başladığını, üniversitede aldığı bir ders sayesinde orkestra şefliğiyle tanıştığını anlattı. Avila, sahnede orkestra yönetmenin kendisi için eşsiz bir deneyim olduğunu vurguladı.
Kadın orkestra şeflerinin sayısının giderek arttığını ancak oranların hâlâ eşit olmadığını söyleyen Avila, kız çocuklarının sanata yönlendirilmesi gerektiğini belirtti: “Özellikle kız çocukları istedikleri her şeyi yapabilmeleri konusunda cesaretlendirilmeli, sahne aynı zamanda bize ait.”
Avila’nın yönetimindeki Limak Filarmoni Orkestrası’nın seslendirdiği eserler, 1 Eylül’de Şinasi Sahnesi’nde sanatseverlerle buluştu. Konsere Kolombiya’nın Ankara Büyükelçisi Julio Anibal Riano, diplomatik misyon temsilcileri ve çok sayıda sanatsever katıldı.