Ankara'daki Özgür Köy Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi’nde yılda 450 kişiye destek
Özgür Köy Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi, Ankara’da bağımlılıkla mücadele eden bireylere yatılı tedavi ve rehabilitasyon sunuyor. Yılda yaklaşık 450 kişinin faydalandığı model neden dikkat çekiyor?
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından Temelli’de hizmete açılan Özgür Köy Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi, bağımlılıkla mücadele eden bireylere yönelik tedavi ve rehabilitasyon çalışmalarını sürdürüyor. Kurumun verdiği bilgilere göre merkezde, psikiyatrik destek ile sosyal rehabilitasyon programları bir arada yürütülüyor.
Atıl durumdaki bir alanın dönüştürülmesiyle oluşturulan tesiste, bağımlılık sorunu yaşayan bireylerin yanı sıra çeşitli ruh sağlığı rahatsızlıkları bulunan danışanlara da hizmet veriliyor.

KADIN, ERKEK VE ÇOCUKLAR İÇİN AYRI SERVİSLER
Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Lokman Hekim Üniversitesi iş birliğinde faaliyet gösteren merkezde; madde bağımlılığı, depresyon, bipolar bozukluk ve şizofreni tanısı bulunan bireyler için yatılı tedavi imkânı sunuluyor.
Merkez bünyesinde ayrıca 18 yaş altındaki bireylere yönelik Çocuk ve Ergen Madde Bağımlılığı Tedavi Merkezi (ÇEMATEM) hizmet veriyor. Toplam 39 yatak kapasitesine sahip tesiste kadınlar, erkekler ve çocuklar için ayrı servisler bulunuyor.

ÖZGÜR KÖY TEDAVİ VE REHABİLİTASYON MERKEZİ’NDE SOSYAL REHABİLİTASYON ÖNE ÇIKIYOR
Tedavi sürecinin yalnızca ilaç ve psikiyatrik destekten oluşmadığı merkezde, danışanların sosyal yaşama yeniden uyum sağlamaları amacıyla çeşitli faaliyetler gerçekleştiriliyor. Kütüphane çalışmaları, spor etkinlikleri, grup terapileri ve farklı atölye programları rehabilitasyon sürecinin önemli parçaları arasında yer alıyor.
Uzman ekipler tarafından yürütülen programlarda bireylerin ihtiyaçlarına göre terapi, ilaç desteği ve sosyal uyum çalışmaları birlikte planlanıyor.

YILLIK ORTALAMA 450 KİŞİ HİZMET ALIYOR
Özgür Köy Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi Sorumlusu ve Lokman Hekim Üniversitesi Psikiyatri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Zehra Arıkan, merkezde her yıl yaklaşık 450 hastaya hizmet verildiğini açıkladı.
Arıkan, uygulanan tedavi yaklaşımına ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı:
“Burada, 39 yatağımız, 4 tane de servisimiz var; kadın, erkek ve çocuk hastalarımız için. Yıllık ortalama 450 civarı hastamız oluyor. ‘Minnesota Modeli’ dediğimiz bir program uyguluyoruz. Daha çok grup terapileriyle giden bir program ve bağımlılıkta oldukça da iyi sonuç aldığımızı düşünüyoruz. Tabii ki bağımlılıkta en önemli şey bağımlı olmamak. Olduktan sonra, bir duyarlılık kazanıyorsunuz ve yaşam boyu devam ediyor.” dedi.

HEDEF TÜRKİYE’YE YAYILABİLECEK BİR MODEL OLUŞTURMAK
Prof. Dr. Arıkan, merkezin zaman zaman farklı illerden gelen heyetler tarafından incelendiğini ve uygulanan sistemin örnek gösterildiğini belirtti. Arıkan, yerel yönetim ile üniversite iş birliğinin oluşturduğu yapının Türkiye genelinde uygulanabilecek bir model olabileceğini ifade ederek şu sözleri kullandı:
“Zaman zaman çevre illerden de geliyorlar, izliyorlar ya da ben gidip anlatıyorum oralarda nasıl yürüdüğünü, nasıl işlediğini. Böylelikle burayı, ‘Bir Türkiye modeli olur mu?’ diye düşünüyoruz gerçekten ve ben olacağına da inanıyorum. Çünkü bu model; hastaları etiketlemeyen, yargılamayan, ihtiyaçları olduğu an buraya gelmelerine yardımcı olan bir model.” dedi.
