Ankara’da pedallar sürdürülebilir bir gelecek için dönecek

Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü, 3 Haziran Dünya Bisiklet Günü kapsamında başkentte düzenlenecek etkinliğin detaylarını Yeni Ankara’ya anlattı.

Ankara’da pedallar sürdürülebilir bir gelecek için dönecek

Birleşmiş Milletler tarafından 2018 yılında ilan edilen 3 Haziran Dünya Bisiklet Günü, bu yıl da Ankara’da çeşitli etkinliklerle kutlanacak. Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi öncülüğünde gerçekleştirilecek organizasyonda bisiklet severler farkındalık oluşturacak.

Dünya bisiklet günü öncesinde konuşan Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü bisikletin barışın, dayanışmanın ve sürdürülebilir yaşamın simgesi olduğunu vurgulayarak, tüm Ankaralıları pedal çevirmeye davet etti.

"BİSİKLET SADECE BİR ULAŞIM ARACI DEĞİL"

Murat Görücü, Dünya Bisiklet Günü’nün yalnızca bisiklet kullanımını teşvik etmek amacı taşımadığını belirterek, bisikletin toplumsal dayanışma, hoşgörü ve barış kültürünün gelişmesine katkı sunduğunu söyledi.

Bisikletin çevre dostu yapısıyla iklim değişikliğiyle mücadelede önemli bir rol üstlendiğini ifade eden Görücü, sürdürülebilir şehirler için bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması gerektiğini vurguladı.

Görücü, trafikte bisikletlilerin daha görünür hale gelmesi ve güvenli sürüş koşullarının oluşturulmasının tüm toplumun ortak sorumluluğu olduğuna dikkat çekerek sürücülere de çağrıda bulundu.

PEDALLAR ANITPARK’TAN DÖNECEK

3 Haziran Salı günü gerçekleştirilecek etkinlik kapsamında bisiklet turu saat 19.15’te Anıtpark’tan başlayacak. Bisikletliler, belirlenen güzergâh boyunca pedal çevirerek Dünya Bisiklet Günü’ne dikkat çekecek.

Tura katılamayan vatandaşlar ise saat 20.00’den itibaren Beştepe’de bulunan 30 Ağustos Zafer Parkı’nda etkinliğe dahil olabilecek.

DAYANIŞMA SOFRASI KURULACAK

Bisiklet turunun ardından katılımcılar, yanlarında getirecekleri yiyecek ve içeceklerle parkta bir araya gelecek. Paylaşım ve dayanışma esasına dayanan buluşmada bisiklet severler hem sohbet edecek hem de Dünya Bisiklet Günü’nü birlikte kutlayacak.

Etkinliğin aynı zamanda kent yaşamında bisiklet kültürünün gelişmesine katkı sağlamayı hedeflediğini belirten Görücü, Ankara’da bisiklet kullanımının artırılması için çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.

TÜM ANKARALILARA DAVET

Murat Görücü, Dünya Bisiklet Günü etkinliğinin yalnızca bisiklet kullanıcılarına değil, çevreye duyarlı tüm vatandaşlara açık olduğunu belirterek şu çağrıyı yaptı:

"Pedallarımızla hem eğlenecek hem de daha temiz, daha yaşanabilir bir gelecek için farkındalık oluşturacağız. Sağlıklı yaşamı, çevre bilincini ve dayanışmayı büyütmek için tüm bisiklet dostlarını ve Ankaralıları 3 Haziran akşamı bu büyük buluşmaya bekliyoruz."

Ankara