Ankara Metrosu'nda ekranlar yenilendi: Kalan süre dönemi tekrar başladı
Ankara Metrosu yolcu bilgilendirme ekranları yenilenerek tekrar devreye alındı. Bozulan eski sistemlerin yerini alan ekranlarla bekleme kaygısı sona erdi.
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, geçmiş yıllarda kurulan ancak zamanla arızalanarak atıl duruma düşen yolcu bilgilendirme ekranlarını yepyeni bir teknolojik altyapıyla tekrar hayata geçirdi. Halihazırda Ankaray istasyonlarında kesintisiz olarak devam eden bu uygulamanın, donanımsal dayanıklılığı artırılarak başkentin diğer metro hatlarına da entegre edildiği gözlemlendi. Trenin kaç dakika sonra geleceğini gösteren bu yeni nesil akıllı ekranlar sayesinde, metro peronlarında bekleyen yolcuların yaşadığı bilgi eksikliği ve zaman kaygısı tamamen ortadan kaldırıldı.
ANKARAY YOLCULARININ ALIŞTIĞI KONFOR TÜM HATLARA YAYILDI
Kentsel raylı sistemlerde bilgi asimetrisini ortadan kaldıran bu uygulamanın, aslında başkentin en köklü hatlarından biri olan A1 Ankaray sisteminde halihazırda aktif ve sorunsuz bir biçimde işlediği hatırlatıldı.

Ankaray istasyonlarında uzun süredir hizmet veren ve yolcular tarafından büyük beğeni toplayan kalan süre bildirim sisteminin, elde edilen yeni teknolojik kazanımlarla birlikte tüm metro ağına yayılmasının kararlaştırıldığı bildirildi.
ZORLU TÜNEL ŞARTLARINA DAYANIKLI TEKNOLOJİK ALTYAPI TERCİH EDİLDİ
Geçmiş yıllarda yaşanan arıza, titreşim kaynaklı kopma ve ekran kararması gibi sorunların kesinlikle tekrarlanmaması adına, yeni sistemde kullanılan donanımların çok sıkı testlerden geçirildiği açıklandı. Eksi kırk ile artı yetmiş derece arasındaki ekstrem sıcaklıklara, piston etkisinin yarattığı yüksek basınca ve metalik toza dayanıklı alüminyum kasalı ekranların özellikle tercih edildiği rapora yansıdı.

Ayrıca bu yeni cihazların IP tabanlı ağ altyapısıyla desteklendiği, merkezi sunucularla bağlantı kopsa dahi ön belleğindeki verilerle çalışmaya devam ederek yolcuyu hiçbir zaman bilgisiz bırakmadığı belirtildi.