Ankara’daki taksi saldırısının ardından Esnaf ve Şoförler Odası’ndan uyarı! “Önlemler artmalı”
Başkentte bir taksi durağına düzenlenen saldırı, taksici esnafında büyük endişe yarattı. Olayın ardından konuşan esnaf ve meslek odası temsilcileri, artan şiddet vakalarına karşı daha etkin güvenlik önlemleri alınmasını isteyerek yetkililere çağrıda bulundu.
Ankara'nın Altındağ ilçesinde gece saatlerinde yaşanan saldırı, taksici esnafını korkuya sürükledi. Kimliği henüz belirlenemeyen 3 kişi, bir taksi durağına satır ve demir sopalarla saldırarak hem şoförleri hem de araçları hedef aldı. Saldırıda 3 taksici yaralanırken, 5 takside büyük çapta maddi hasar meydana geldi. Olayın ardından konuşan durak görevlisi, yaşananların ilk olmadığını belirterek güvenlik önlemlerinin artırılması çağrısında bulundu.

“BU KEZ ŞİDDETİN BOYUTU ÇOK FARKLIYDI”
Taksi durağında telefon görevlisi durumu şu sözlerle anlattı:
“Dün gece durağa geldiler, ardından evlere giderek şikâyetçi oldular. Daha önceden de bu tarz olaylar yaşanıyordu ancak bu sefer oldukça şiddetliydi. Olay olduktan sonra durağın önünde bir süre polis ekipleri bekler daha sonra giderler. Bu olaydan sonra da polis ekipleri bir daha gelmedi. Bir arkadaşımızı ölümüne darp ettiler. Bu durağın başkanı ve başkan yardımcıları da gereken her şeyi yapıyor.”
MADDE BAĞIMLILIĞINA KARŞI ACİL ÖNLEM TALEBİ
Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası Yönetim Kurulu Üyesi Faruk Kalender de bölgede güvenlik önlemlerinin artırılması gerektiğini belirterek, şu çağrıda bulundu:
“Güvenlik ve emniyet denetimlerinin sıklaştırılması gerekiyor. Madde bağımlılığı her geçen gün daha büyük bir sorun haline geliyor. Bölgede ve birçok yerde güvenlik önlemlerinin artırılması şart. Emniyet güçlerinin bu tür olaylara karşı daha fazla önleyici çalışma yapması gerekiyor. Taksilerde kameralar var ancak tek başına yeterli olmuyor. Meşru şekilde çalışan taksi durakları ve esnafın korunması gerekiyor. Bu tür olayların arkasında çoğu zaman madde bağımlıları bulunuyor.”
