Altınköy Açık Hava Müzesi kapılarını minik üreticilere açtı
Altınköy Açık Hava Müzesi, Altındağlı çocukların fide dikim etkinliğine ev sahipliği yaptı. Başkan Tiryaki'nin de katıldığı buluşmada ne yaşandı?
Altınköy Açık Hava Müzesi, şehirde büyüyen çocukları geleneksel köy hayatıyla buluşturan anlamlı bir etkinliğe sahne oldu. Altındağ Belediyesi tarafından düzenlenen organizasyonda yüzlerce sebze fidesi dikilirken, Altınköy Açık Hava Müzesi arazisinde neşeli anlar yaşandı.

Altındağ Belediye Başkanı Veysel Tiryaki de tarımsal faaliyetlerde çocukları yalnız bırakmadı. Miniklerle birlikte çukur açıp fide diken Belediye Başkanı Dr. Veysel Tiryaki, can suyu verme aşamasını da çocuklarla beraber yürüttü.
ALTINKÖY AÇIK HAVA MÜZESİ BOSTANINDA CAN SUYU HEYECANI
Açık hava müzesinin bostan alanında gerçekleştirilen etkinlikte domates, salatalık, biber ve patlıcan fideleri dikildi. Toprakla buluşturulan bitkilere ilk can sularını veren çocukların neşesi tüm alana yansıdı.

Belediye Başkanı Veysel Tiryaki, minik ellerin emeğiyle yeşeren bu bostanın doğayı anlamak adına büyük bir fırsat olduğunu belirtti. Tarımsal üretimin geleceğe bir yatırım olduğunu ifade eden Tiryaki, şu cümleleri kaydetti: “Verdiğimiz can suyuyla fidelerimize hayat, yarınlarımıza ise umut kattık”
ŞEHİR ÇOCUKLARINA ÜRETİM BİLİNCİ AŞILANIYOR
Müzenin kuruluş felsefesine değinen Belediye Başkanı Dr. Veysel Tiryaki, şehir ortamında büyüyen yeni nesillerin köy kültürünü tanımalarını önemsediklerini aktardı. Çocukların tarımsal üretimi ve hayvancılığı yaşayarak öğrenmelerinin önemine dikkat çeken Tiryaki, projenin temel amacına ulaştığını bildirdi.
Çocukların domatesin toprakta yetiştiğini ve sütün kaynağını yerinde görme fırsatı bulduğunu belirten Tiryaki, çocukların merak dolu sorularını deneyimleyerek öğrenmelerinden büyük mutluluk duyduğunu ifade etti. Projenin çocukların hafızasında iz bırakması hedefleniyor.

MİNİKLERİN GÖZÜNDEN ALTINKÖY AÇIK HAVA MÜZESİ DENEYİMİ
Fide dikim etkinliğine katılan minik öğrencilerden Hayrunnisa Özcan, domates ve patlıcan ektiğini belirterek alanda çok eğlendiğini dile getirdi. Kendisini adeta kendi köyündeymiş gibi hissettiğini söyleyen Özcan, çocuklara bu imkanı sunan belediye yönetimine teşekkürlerini sundu.
Bir diğer katılımcı Zahide Ela Ulunç ise arkadaşlarıyla birlikte köy hayatını yerinde gözlemlemekten mutluluk duyduğunu paylaştı. Belediye başkanının kendilerine fide dikim tekniklerini uygulamalı gösterdiğini belirten Ulunç, toprakla uğraşmanın çok keyifli bir iş olduğunu sözlerine ekledi.